Δευτέρα, 23 Μαΐου 2016

Αγαπητοί γονείς των μαθητών μας...

Αγαπητοί γονείς των μαθητών μας,
Εμείς, οι δάσκαλοι και οι δασκάλες των παιδιών σας, γράφουμε αυτό το γράμμα σε σας γιατί ήρθε καιρός να μιλήσουμε μαζί για το σχολείο που περνάμε κάθε μέρα τόσες ώρες με τα παιδιά σας.
Ζούμε όλοι και όλες σε μια χρονική περίοδο μεγάλης επίθεσης και αναδιαρθρώσεων στον χώρο της εκπαίδευσης και όχι μόνο. Ξέρουμε πολύ καλά ότι όσο περνάει ο καιρός η καθημερινότητά η δική σας αλλά και η δική μας, γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Οι ανάγκες μας για μια αξιοπρεπή ζωή, για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για μισθό που θα μας επιτρέπει να ζούμε με αξιοπρέπεια, για κοινωνική ασφάλιση και σύνταξη, για  ανθρώπινη δημόσια υγεία και παιδεία, για ελεύθερο χρόνο και ψυχαγωγία , έχουν μπει χρόνια τώρα στον «κόφτη» των μνημονίων.  Στην εκπαίδευση βλέπουμε ότι συνεχίζεται η πολιτική των προηγούμενων υπουργών παιδείας (Διαμαντοπούλου/ Αρβανιτόπουλου/ Λοβέρδου) σε πλήρη σύμπλευση με τις επιταγές της  ΕΕ και του ΟΟΣΑ με στόχο να διαλυθεί ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ή ό,τι από αυτόν απέμεινε. Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να πείσει κι εσάς κι εμάς ότι από τον Σεπτέμβρη όλα θα λειτουργούν «ΡΟΛΟΪ». Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
§     Σε ποιο νηπιαγωγείο θα πάει το παιδί σας;
Ο υπουργός παιδείας ανήγγειλε την αύξηση του αριθμού των νηπίων από  7 σε 14 ανά τμήμα ως προϋπόθεση για να λειτουργεί το τμήμα.
Αυτό σημαίνει ότι θα κλείσουν νηπιαγωγεία, τα παιδιά σας θα στοιβάζονται σε μεγάλα τμήματα, θα πρέπει να διανύουν αποστάσεις για να φτάσουν στο σχολείο (αν είναι στη στεριά, ενώ αν είναι σε νησί…), ή θα μένουν εντελώς εκτός σχολείου. Από κει και πέρα ο καθένας θα πρέπει να βρει τη λύση μόνος του, είτε βάζοντας το χέρι βαθιά στην τσέπη για ιδιωτική εκπαίδευση και babysitting, είτε μένοντας ο ίδιος στο σπίτι με το παιδί του.
§     Σε τι δημοτικό θα μπει;
Στο νέο τύπο ολοημέρου σχολείου του υπουργείου Παιδείας, καταργείται η πρωινή ζώνη (7:00-8:00), περικόπτονται ώρες από διδακτικά αντικείμενα (Μουσική, Γυμναστική, Αγγλικά, ΤΠΕ) ή καταργούνται τελείως (Θεατρική Αγωγή Ε’-ΣΤ’) κι όλοι οι μαθητές σχολούν στις 13:15’!
Αυτό σημαίνει ότι για να μαθαίνουν τα παιδιά ξένες γλώσσες, πληροφορική, ζωγραφική και μουσικά όργανα στον 21ο αιώνα, θα πρέπει να πληρώνει όποιος γονιός έχει, τη στιγμή που όλοι μας πληρώνουμε ήδη ένα σκασμό φόρους για την δημόσια παιδεία και όχι μόνο.
§     Όλα τα παιδιά θα μπορούν να πάνε στο ολοήμερο;
Με ελάχιστο αριθμό τους 50 μαθητές και βεβαίωση εργασίας και από τους δύο γονείς για να μπορεί να εγγραφεί ένας μαθητής στο ολοήμερο, ουσιαστικά η πλειοψηφία των ολοήμερων τμημάτων θα κλείσει.
Αυτό σημαίνει ότι στην Ελλάδα που η ανεργία αγγίζει και ξεπερνά σε πολλές ηλικιακές ομάδες το 30% κι η μαύρη ή εκ περιτροπής εργασία σαρώνει, πάρα πολλά παιδιά θα μείνουν εκτός ολοημέρου, αφού «κάποιος άνεργος γονιός θα είναι στο σπίτι να τα προσέχει», λες και το ολοήμερο σχολείο είναι φύλαξη!
§     Τι γίνεται με την ειδική αγωγή;
Στην Ειδική Αγωγή καταργούνται ουσιαστικά τα Τμήματα Ένταξης και οι μαθητές παρακολουθούν το μάθημα της τάξης χωρίς επιπλέον βοήθεια.
Αυτό σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει την παράλληλη στήριξη (εφόσον φυσικά υπάρχει!) θα μοιράζεται σε περισσότερα από ένα σχολεία και μαθητές. Ταυτόχρονα, δεν υπάρχει καμία εγγύηση πως τα ειδικά σχολεία θα είναι στελεχωμένα επαρκώς τον Σεπτέμβριο.
§              Πόσα παιδιά θα ολοκληρώνουν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
Λόγω των μηδενικών διορισμών και των προσλήψεων αναπληρωτών από Οκτώβρη-Νοέμβρη και μετά, στοιβάζονται σχεδόν 30 μαθητές ανά τμήμα, αφήνουν ακάλυπτες ώρες μαθημάτων και το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών ωθείται να στραφεί στην τεχνική εκπαίδευση, όπου θα υπάρχει απλήρωτη εργασία των μαθητών με το πρόσχημα της πρακτικής άσκησης. Επιπλέον, αλλάζει το καθεστώς της διδασκαλίας των μαθημάτων, με αναθέσεις αντικειμένων σε περισσότερες ειδικότητες (π.χ.: καθηγητές Πληροφορικής θα μπορούν να διδάσκουν μαθηματικά, Μηχανολόγοι αντιστοίχως Φυσική και Μαθηματικά κ.ο.κ.).
Αυτό σημαίνει ότι αρκετά παιδιά δε θα συνεχίζουν στο λύκειο, επαναφέροντας την παιδική εργασία. Σε σύμπλευση με τις αλλαγές των προηγούμενων κυβερνήσεων, το γυμνάσιο και ειδικά το λύκειο μετατρέπονται σε σχολεία για λίγους. Δημιουργεί τους αυριανούς ελαστικά εργαζόμενους, με χειρότερες εργασιακές συνθήκες από τις σημερινές. Επιχειρείται η κατάρτιση και όχι η μόρφωση, με διάσπαρτες κατακερματισμένες γνώσεις και δεξιότητες.

Συνολικά, το νέο σχολείο, είναι ένα σχολείο που ταιριάζει γάντι στην Παιδεία των περικοπών και των μνημονίων. Είναι απολύτως φανερό ότι το υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζει συστηματικά το ήδη φτηνό, ευέλικτο, κατακερματισμένο σχολείο της αγοράς. Δεν έχει κανένα παιδαγωγικό προσανατολισμό αλλά αντιθέτως, ενισχύει τις εκπαιδευτικές ανισότητες και προωθεί τις νέες εργασιακές συνθήκες για τα παιδιά-μελλοντικούς εργαζόμενους. Το παράδειγμα της εργασίας των εκπαιδευτικών στο νέο σχολείο δείχνει το δρόμο. Εκπαιδευτικοί αναπληρωτές-ελαστικά εργαζόμενοι (άνεργοι από του χρόνου), που τρέχουν να καλύψουν κενά σε διαφορετικά σχολεία και έχουν και το βούρδουλα της αξιολόγησης, με διαρκή ανασφάλεια. Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και καθηγητές είναι μόνο αριθμοί και όχι άνθρωποι, ως αποτέλεσμα της παιδείας των περικοπών του υπουργείου. 

Σε αυτό το σχολείο, θα αναγκάζεστε κι εσείς οι ίδιοι να πληρώνετε για να αποκτήσει το παιδί σας ό,τι έχει πραγματικά ανάγκη. Βασικά λειτουργικά έξοδα του σχολείου δε θα καλύπτονται λόγω της υποχρηματοδότησης και θα καλείστε να τα πληρώνετε οι ίδιοι. Για να μην μιλήσουμε για τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα που θεωρούνται δεδομένα για να μπουν τα παιδιά σε μια σχολή, τα οποία ήδη επωμίζεστε. 

Εκπαιδευτικοί και γονείς αντιμετωπίζουμε την ίδια επίθεση και πρέπει από κοινού να αγωνιστούμε για να την ανατρέψουμε. Να παλέψουμε ώστε κανένα παιδί και κανένας/καμία εκπαιδευτικός να μη μείνει εκτός σχολείου. Για πραγματική αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας με λιγότερα παιδιά ανά τμήμα, λειτουργία ολοημέρου για όλα τα παιδιά χωρίς προϋποθέσεις. Με όσα τμήματα ένταξης και εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης χρειάζονται. Με ενισχυτική διδασκαλία και Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Με τάξεις υποδοχής για τα παιδιά μεταναστών και προσφύγων. Ένα σχολείο χαρούμενο και ζωντανό, κύτταρο της κοινωνίας και παραγωγό πολιτισμού και παιδείας. ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ,

ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΑΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ.
ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΧΩΡΑΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΟΛΟΠΛΕΥΡΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ!
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΔΟΥΛΟΙ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!

Σας καλούμε στις συνελεύσεις γονέων και σε συσκέψεις μαζί με τους εκπαιδευτικούς:

Δευτέρα 30 Μάη, 19:00, Σύσκεψη Εκπαιδευτικών και Γονέων στα Δυτικά, στο 1ο-5ο Δ.Σ. Συκεών (Βελδεμίρη με Παπαναστασίου).

Τετάρτη 1η Ιουνίου, 18:00, Σύσκεψη Εκπαιδευτικών και Γονέων, στα Ανατολικά, στο 88ο Δ.Σ. (Μαρτίου με Δελφών).

Πέμπτη 26 Μάη συλλαλητήριο 18:00 Αγ. Βενιζέλου. Σε περίπτωση κήρυξης απεργίας το συλλαλητήριο θα γίνει τη μέρα της απεργίας.
Συντονιστικό Αγώνα Αναπληρωτών-Αδιορίστων Εκπαιδευτικών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου